fbpx
Connect with us

Subscribe

PR Newswire

Cef-Cef Selebriti Menyambut Ramadan, Berkongsi Resipi Enak di “Dapur Kawkaw Selebriti”

“Dapur Kawkaw Selebriti” akan bersiaran secara langsung di Facebook selama 30 Hari!

Bagi yang menyambut bulan Ramadan tahun ini, bolehlah mengikuti siri “Dapur KawKaw Selebriti” yang menampilkan 3 orang cef selebriti terkemuka di Malaysia yang akan berkongsi sebanyak 90 resipi untuk berbuka puasa dan menyambut sahur selama 30 hari bersiaran secara langsung di Facebook.

Bermula pada hari pertama Ramadan, iaitu 13 April sehingga 12 Mei 2021, rakyat Malaysia dapat mengikuti siaran langsungnya di Facebook  setiap hari, dari jam 12.30 sehingga 1.30 tengahari.

Setiap episod diterbitkan mengikut kualiti program siaran TV dan menampilkan salah seorang dari 3 cef selebriti, iaitu Cef Nik Michael, Cef Fikree and Cef Naem. Kemunculan khas pelakon, pelawak dan hos terkenal Imuda, Mat Dan, Rhys William dan Cik B memeriahkan lagi suasana di dapur.

Selain belajar bagaimana membuat makanan yang cepat, enak, dan profesional dengan menggunakan produk makanan dari Kawan dan Kanika, iaitu penaja utama “Dapur KawKaw Selebriti,” penonton juga berpeluang memenangi hadiah-hadiah eksklusif.

Kawan Food Berhad adalah salah satu pengeluar makanan sejuk beku Asia yang terbesar di Malaysia dan pengeksport terkemuka ke seluruh dunia,  menyediakan produk yang asli, selamat dan berkualiti tinggi untuk pengguna dengan harga yang berpatutan.

Kanika hanya menyediakan produk kualiti terbaik yang menjadi pilihan restoran, hotel, dan cef, serta memenuhi jutaan selera di sekitar Asia Tenggara. Keutamaan Kanika adalah menyediakan produk berkualiti tinggi untuk pengalaman masakan yang terbaik.

Di setiap siaran langsung, penonton juga dapat mengambil bahagian dalam peraduan yang menarik, “Teka KawKaw,” dengan meneka berat suatu item yang ditentukan dan menaip jawapannya dengan segera di ruangan komen Facebook. Peserta dengan jawapan paling tepat dan cepat akan memenangi pisau eksklusif “Martin Yan’s Signature Knife” bernilai RM178.

Cef-Cef Selebriti Menyambut Bulan Ramadan Dengan Berkongsi Resipi-Resipi Enak di “Dapur Kawkaw Selebriti” bersiaran secara langsung di Facebook selama 30 Hari

“DAPUR KAWKAW SELEBRITI” juga menampilkan kemunculan khas dari Chef Martin Yan secara atas talian dari Amerika Syarikat dan juga Dr. Soo Wincci, bekas peserta Masterchef Celebrity Malaysia, dari Sepanyol. Cef Nik Michael menjadi terkenal ketika dia mengambil bahagian dalam Masterchef Malaysia pertama pada tahun 2011. Setelahnya, dia diundang menjadi hos program TV seperti “Hello Bro, Tolong Masak.”

Cef Fikree adalah seorang hos program TV, pelakon dan cef selebriti dan pernah mengacarakan “Dapur Panas,” “Aroma Tradisional” dan “Hello Bro.” Chef Naem adalah pemenang pertandingan TV realiti “Hero Oven.” Dia juga pernah mengacarakan beberapa program TV, termasuk “Dapur Panas” dan “Dapur Ramadan.”

Imuda, salah seorang pelakon komedi yang paling popular di Malaysia, terkenal dengan peranannya dalam sitkom popular, “2 + 1” dan “Pi Mai Pi Mai Tang Tu.” Mat Dan adalah orang Barat yang fasih bertutur dialek Terengganu menjadikannya tarikan sebagai hos rancangan TV dalam Bahasa Melayu.

Rhys William, yang dilahirkan di Britain, menjadi popular menerusi rancangan “Mat Salleh Cari Makan” kerana gayanya yang spontan dan fasih bertutur dalam Bahasa Melayu. Cik B, anak perempuan kepada pengusaha kosmetik, Dato ‘Seri Vida, melakar namanya sendiri di media sosial dengan menerbitkan video menarik di Instagramnya, @ cikb_havoc66.

“Yan Can Cook, So Can You!” atau “Yan Boleh Masak, Begitu juga Kamu!” menjadi laungan slogan Martin Yan, ‘chef extraordinaire’ dan hos televisyen popular yang dikenali di seluruh dunia. Sehingga kini, “Yan Can Cook” menjadi salah satu program masakan TV yang paling popular di televisyen di dunia.

Ikuti “Dapur KawKaw Selebriti” sekarang untuk resipi bulan Ramadan yang hebat dan peluang memenangi hadiah-hadiah eksklusif, hanya di Facebook dan laman web hari ini.

Sign Up For Our Newsletter

Written By

PR Newswire is a leading global provider of news distribution and earned media software and services. Combining the world's largest multi-channel, multi-cultural content dissemination network with comprehensive workflow tools and platforms, PR Newswire powers the stories of organisations around the world. Follow them on website and LinkedIn. You can also reach them via hkmedia@prnasia.com.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TikTok Introduces Lead Generation Ads To Enable Businesses To Drive Customer Acquisition With Ease

News

Accenture Interactive’s Droga5 Expands Global Footprint With Opening Of Office In Japan

News

Icertis Again Named A Leader In Gartner Magic Quadrant For Contract Life Cycle Management

PR Newswire

Carsome Partners With Aspirasi To Offer Data-Driven Dealer Financing Solutions

News

Connect
Sign Up For Our Newsletter